Sněží.
Je zima jak prase.
Fouká ledový vítr.
Je konec dubna.
Ani Tomáše Slavatu by nevyhnal...
A my máme hotovo, a je ideální čas na to, převzít si novou
loď. : )
Uvnitř vše pro vás.
Co bylo v podstatě na začátku...?
Asi to celé začalo tím že jsem byl vždy fascinován tou myšlenkou cestování s vlastním domem, tou svobodou, kterou ti dala možnost bydlet kdekoliv zastavíš... Vlastně to možná celé začalo u motorek, kdy jsem si vzal kreditku, kombinézu, sedl na "zalehávačku" a celej svět se mi otevřel. Mohl jsem je do Chorvatska jen v kombinéze a pod tím plavky se vykoupat, mohl jsem brousit zatáčky, nezodpovídal jsem se nikomu a ničemu. Prostě svoboda...
Když jsme potom začli víc závodit, chtělo to auto a v tu chvíli bylo vše jasné - opět to musel být ten stejný styl – tudíž obytné auto umožňujícími cokoliv, a kdykoliv jsem se rozhodl. Bydlet, spát, jíst, prostě opět nastartovat motor a vyrazit kamkoliv....
Když jsem si pak projížděl na cestách Evropou pobřeží moří, ať už Monaku, v Portugalsku,Itálii nebo Chorvatsku, viděl jsem že tady moje možnosti s autem nebo motorkou končí.
Ty lodě!
Ty obytné lodě!!
Ty obrovské plovoucí domečky!!!
No, tak se zase uklidníme, skočíme zpátky do reality a na tuhle věc naprosto zapomeneme. Všichni tvrdí že loď je nejhorší investice. Já si myslím že auto je úplně stejně špatná investice, takže to vlastně fuk. Nicméně loď nepotřebuju, auto ano, takže na celou věc zapomínám a kašlu na to...; )
Stmívačka.
Roztmívačka.
Je 7 let poté, já sedím v člunu pro 4 osoby v Chorvatsku, na sobě mám neoprén a před sebou i za sebou úplně jiný život. Dělám to co jsem si vždy vysnil. Učíme potápění na nádech u moře. Kolem mě sedí 8 lidí, a já začínám přemýšlet, jestli tímhle šnečím tempem na lokalitu vůbec dojedeme. Protože to, na čem jedeme, je v podstatě ponorka, nikoliv člun.. 8 koňová Honda jede full gas, a my se pomalinku posouváme vpřed. Jsme tady již druhým rokem, a začínám mít pocit, že tohle již lidem dělat nemůžeme.
Loni jsme studentům postavili krásnou učebnu. Letos si
možná na čase, popřemýšlet o nové lodi. Protože tato malá ponorka, kterou
výrobci nazývají člun, již nedostačuje. Určitě nikoliv pro ty kvanta lidí, co
nám sem jezdí..
Víte co, jak to je. Vždy jsem razil teorii, že když mě
daný sport živí, měl bych peníze jím vydělané vracet zpět na podporu toho konkrétního sportu.
Vždy jsem sponzoroval poměrně velké týmy, pořádal závody,atd a nyní si tak říkám, jestli bysme pro
vás, freedivery, naše studenty, neměli koupit něco většího, komfortnějšího, rychlejšího,
bezpečnějšího, a koneckonců i zábavnějšího. Prostě nějakou tu novou větší loď.
Myšlenka dala myšlenku, a já se po celém létě vracím zpět do Čech. Promyslím to horem dolem, zjišťuji jaké jsou možnosti, a například kompletně stornujeme kajutové lodě....
Protože sehnat loď pro 10 až 11 lidí, znamená koupit si
obrovskou mega hovadinu, kterou mi za
a, auto neutáhne,
b,která bude možná až příliš
dobře vybavena, no a za
c, jejíž údržba bude mimo moje finanční možnosti.
Nakonec se
vracím velkou oklikou přes všechny možné inzeráty a bazary, zpět k možnosti
nechat si něco vyrobit. Především proto, že mám určitou představu o designu,
když to už děláme, a nehledě na to že záruka.. A možná si vše zajet jak
potřebuji.
Paradoxně mi nakonec nejlépe vychází lehké laminátové
zodiaky...
Typizované pro 10 lidí, a ta váha..ta možní i poměrně malý
motor. Ale i ten malý motor stojí jak nová škodovka. Kua.
Nakonec tedy vše ladíme kreslíme a nakonec si
objednáváme. Po zaplacení všeho možného, přichází první větší jobovka... Motor
který jsem si objednal není, a v dohledné době ani nebude. Tudíž co dělat. No
vysolit víc peněz a vzít si motor který tu je.Nedá se nic dělat. Kurzy se blíží, leto klepe na dvěře, je březen.
Takže Dorado XSR. Sice je v tom litrová Yamaha s R1, načipovaná jak hovado,
ale do váhy našeho člunu je tento velký výkon ještě doporučovaný, takže jí nakonec
vezmu.
Ladíme taky vše okolo. Ono toho je!
- Powertrim, sonar, čerpadla, hydraulika, konzole řízení, světla, siréna.
- Koupit přívěs, nechat ho
přihlásit, namontovat kouli na auto.
- Se vším na technickou, z lodí na plavební
správu.
- Domluvit kotviště v Chorvatsku, domluvit výměnu olejů, nebo ještě lépe
to co zrovna dělám-nastudovat si vše o motoru sám, protože v Chorvatsku budeme
celé léto a je třeba měnit olej po počátečních 20 až 30 moto hodinách, zajistit
aby nepropadá záruka v případě servisu mimo výrobce,.
- Objednat plachty, koberce,
vymyslet elektroinstalaci, záložní baterie, nádrž, vyrobit si vlastní
biminy...
- Domluvit zkoušku motoru.
- Havarijní pojištění, povinné ručení,
přihlášeni v Chorvatsku, atd...
Mno je toho mrak.
Ale nakonec, je vybojováno.
Nová loď, v barvách České republiky, je přede mnou, vše mám hotovo, a mohu si oddechnout.
Takže je duben, venku sněží, a já si za sebou táhnu loď. Jsem spokojený, že to martirium kolem toho všeho je za mnou. Já vím že to je teprve začátek, ale tak to prostě je. Vracím se zpátky k tomu, co jsem psal na začátku článku.
Postavil jsem tuhle novou loď hlavně jako pracovní náčiní pro kurzy freedivingu.. Především jsme to udělali proto aby naše učení bylo bezpečnější, aby byli lidi spokojenější, měli větší prostor, mohli jsme mít kyslík na palubě a dost místa pro odpočinek, a samozřejmě v neposlední řadě i proto, aby nás to bavilo – nás všechny.
Ne jen ten samotný freediving, ale i ta cesta na lokalitu.
A taky si myslím, že vám všem, co jste s námi dva roky
jezdili na naší malé ponorce, jsme něco takového dlužili. ;) Hondička byla skvělá. Nikdy nás nenechala ani v největší bouři, odjezdila na full gas víc než by člověk čekal, a když jsem jednou protrhl loď, motor to nevzdal, stále makal a dovezl mě ke břehu, i když byl napůl zatopenej...prostě, díky, Hondo !
Ale jedeme dál.
Loni byla nová učebna,
Letos bude nová loď.
Příští rok
koupím aerolinky.
Plán jasnej.
Hahahahaha...
Tak brzy na viděnou. My jedeme již za 10 dní. Těšíme se na vás. A to tak, že velmi.
FREEDIVING !!!!!
Ma a Mi,
Osečná
LINK NA KURZY : TADY A TADY